Äggstockscancer?
När man fyller 23 så ska man göra det obligatoriska cellprovet, nu fyller jag inte 23 förens i oktober och hade då fått en kallelse i börjar av nästa år. 

Med tanke på hur mycket skit vi har i släkten och att jag har haft problem med mitt underliv så länge så blev jag livrädd att det skulle vara något som typ äggstockscancer så jag ringde och bad om att få en tid för cellprov och det fick jag. 
Mitten av februari fick jag en tid och jag gick dit och sen började den långa väntan, det skulle ta 6-8 veckor så räknade med att få reda på det i mitten av april men när jag kom hem från jobbet igår så såg jag ett brev från patologi och cytologilab.
Hjärtat stannade och jag började skaka. 
Öppnade brevet och sååå lättat jag blev mitt cellprov va normalt. 
Men nu ska jag gå vidare med fler undersökningar för vad mina problem kan ha för orsak. På måndag väntas ett samtal från privata gyn och då ska det bokas in en tid. 

Lättad tjej!