Nu ska du bli frisk hjärtat!
Idag hade jag en tid inbokad hos veterinären med min vovve för att hon först skulle vaccineras men sen ringde jag och berättade att jag misstänkte kennelhosta då hon hostar så fort hon dricker och att hon har ytlig och snabb andning. 
 
Klockan blev 9.30 och jag va på plats hos anicura för att znooki skulle bli undersökt, det började som vanligt med att klämma och känna. Veterinären kommer fram till att znooki har en patella luxation, och för er som inte vet vad det är så är det en knäled som hoppar ut led ganska ofta. Stabiliseras inte det så är det risk att korsbandet går av. Och hostan beror på att hon struphuvud i luftvägarna är "platt" (inte helt platt) istället för runt så hon sätter lätt i halsen, röntgen togs för att bekräfta att det va thorax kollaps. Hon röntgade också lungorna eftersom hon andades ytligt och hade ett förhöjt infektionsvärde. 
så hon skickades hem på en 10 dagars antibiotika kur, sen ska avförings prov tas för att utesluta lungmask då hon va lite tjock i lungorna. 
 
Jag hoppas på att detta går bra och att hon ska bli den piggaste hunden jag känner ❤️
 
 
 
 
mitt älskade yrväder! 😍❤️